מנכלי"ת משרד המשפטים לנציג הפלסטיני: אתם צבועים

שלמה ריזל No Comments on מנכלי"ת משרד המשפטים לנציג הפלסטיני: אתם צבועים

מנכ"לית משרד המשפטים בתגובה לנציג הפלסטיני באו"ם: "לחבור לחמאס מצד אחד ולצפות להיות חלק מהמאבק הגלובאלי בפשיעה מהצד השני זו צביעות"

אולם העצרת הכללית של האו"ם צילום: פטריק גרובן
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משלחת בראשות מנכ"לית משרד המשפטים משתתפת השבוע בכינוס המדינות החברות באמנת האו"ם נגד שחיתות, המתקיים בוינה, אוסטריה. מדובר בכינוס החשוב ביותר במסגרת מאבק הקהילה הבין-לאומית בשחיתות, שמתקיים אחת לשנתיים, ומשתתפים בו נציגים מכ-180 מדינות.

אירוע חריג נרשם הערב במסגרת הדיונים, כאשר הנציג הפלסטיני תקף את ישראל בנאומו, וגינה את פעילותה של ישראל נגד הצטרפות הרשות הפלסטינית לארגון האינטרפול (הארגון הבינלאומי לשיטור פלילי). יצוין כי זו הפעם השניה שבה מנצלים הפלסטינים את הבמה בוועידה זו כדי להסיט את הדיון ולתקוף את ישראל, כאשר בכינוס הקודם שנערך לפני שנתיים האשים הנציג הפלסטיני את ישראל בשריפת ילדים.

בתגובה לפרובוקציה הפלסטינית, השיבה פלמור בנאומה בפני המליאה: "לא ניתן לעבור על סדר היום נוכח הניסיון הפלסטיני לנצל פורום מקצועי של האו"ם לצורך מתקפות פוליטיות שאינן קשורות לדיון". על הפעילות הישראלית נגד צירוף הרש"פ לארגונים בינלאומיים אמרה: "אין ספק שהסכם הפיוס עם חמאס מוכיח היטב שהחשש הישראלי, כמו גם החשש מצד מדינות נוספות, מפני הצטרפות הרש"פ לאינטרפול היה מוצדק. הרש"פ לא יכולה לחבור לארגון טרור מוכרז מצד אחד, ולצפות להיות חלק מהמאבק הבינלאומי נגד פשיעה וטרור".

תגובתה של פלמור הגיעה לאחר תיאום עם המשלחת מארה"ב, שכזכור התנגדה גם היא להצטרפות הרש"פ לאינטרפול. במחאה על דבריה של פלמור עזבו חברי המשלחות מהרשות הפלסטינית ומאיראן את המליאה.

מוקדם יותר במסגרת הוועידה נפגשה פלמור עם מר יורי פדוטוב, ראש סוכנויות האו"ם בוינה ומנכ"ל ה-UNODC, הארגון המרכזי של האו"ם למאבק בפשיעה, האחראי בין היתר על המאבק בטרור, בשחיתות, בפשיעה מאורגנת, פשיעת סייבר ועוד. פלמור ציינה בפני פדטוב את הדאגה מצד ישראל מפוליטיזציה של הוועידה, והביעה תקווה כי מזכירות הארגון תמנע הישנות של מקרים דומים בעתיד.

בהמשך הוועידה צפוי להתקיים לראשונה אירוע מיוחד שמארגנת הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור הישראלית, אשר יתמקד בתרומתן של רשויות לאיסור הלבנת הון לחקירות של עבירות שחיתות וליישום האמנה. באירוע תשתתף גם ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים, ד"ר שלומית ווגמן רטנר.

ההשתתפות בוועידה בדרג בכיר מבטאת את המחויבות של מדינת ישראל ומשרד המשפטים בפרט למאבק העולמי בשחיתות. משרד המשפטים מייחס חשיבות להידוק היחסים עם ה- UNODC, שמוביל את התיאום הבינלאומי במאבק בטרור, פשיעה חמורה ושחיתות, בין היתר כדי לבלום את המגמה בשנים האחרונות של פוליטיזציה בדיוני הארגון וניסיונות הולכים וגוברים להתנגחות בישראל במסגרת הדיונים ולשלב מרכיבים אנטי-ישראליים בתוצרים המשפטיים של עבודת הארגון.



0 תגובות